اخبار سامسونگ, برسی گوشی های جدید, مقالات

گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold2 یک گوشی خاصِ گران قیمت

مشخصات فنی گلکسی Z Fold2

تاشوی عجیب سامسونگ!

شرکت سامسونگ همیشه شرکتی جسور بوده و انتخاب‌ها و تولیدات غیرمعمولی انجام می‌دهد که این محصولات برای بسیاری از طرفداران این شرکت هیجان انگیز و جالب توجه است. گوشی گلکسی Z Fold2 یکی از همین محصولات جسورانه است که از خانواده Z Fold بوده که در ابتدا گمان می‌رود یک گوشی معمولی با ظاهری معمولیست اما با مشاهده‌ی لولای بسیار ظریف و دقیق آن و باز کردن این گوشی به صورت یک کتاب، گوشی معمولی تبدیل به تبلتی خاص می‌گردد که دو نمایشگر 7.6 اینچ و 6.23 اینچ از نوع AMOLED 2X داشته و با 12 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی به همراه یک چیپست اسنپدراگون 865+ و باتری 4500 میلی آمپر کامل شده و برای هر چه تکمیل‌تر بودن این گوشی خاص، یک دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی نیز به آن افزوده شده است. با این مقاله از ماریاتل همراه باشید تا به بررسی بیشتر این گوشی خاص گران قیمت بپردازیم.

طراحی کتابی گلکسی Z Fold2 !

از اولین نکات قابل توجه این گلکسی Z Fold2 ، تاشو بودن آن است. این گوشی برخلاف نسل پیشین خود به صورت کتابی باز شده و شرکت سامسونگ تمام تلاش خود را کرده تا این گوشی در حالت بسته قطر زیادی نداشته باشد و برای زیبایی هر چه بیشتر، لولاهای بازشونده را در اوج ظرافت و دقت طراحی نموده و لایه‌ی درونی این لولاها، از نفوذ هر گونه گرد و غبار جلوگیری می‌کنند. این گوشی اگرچه در دو رنگ مشکی و برنزی به بازار عرضه شده اما سامسونگ با در نظر گرفتن رنگ‌های مختلفی مانند مشکی، نقره‌ای، طلایی، قرمز و آبی برای لولاها، به ظاهر این گوشی تنوع بیشتر داده و باعث شده گلکسی Z Fold2 کاربر پسندتر شود.

سامسونگ گلکسی Z Fold2
سامسونگ گلکسی Z Fold2

صفحه نمایش

این گلکسی تاشونده در حالت بسته از یک نمایشگر 6.23 اینچ از نوع Coring Gorilla Glass Victus استفاده نموده و در حالت باز شده نمایشگر 7.6 اینچ آن با رزولوشن 1768 در 2208 پیکسل کاملا خود نمایی می‌کند. نکته‌ای که شرکت سامسونگ به شدت آن اشاره نموده، عدم ضربه خوردن به گلکسی Z Fold2 در حالت باز است؛ اگر چه این صفحه نمایش 120 هرتز AMOLED 2X بوده اما در برابر ضربات استقامت چندان بالایی نداشته و نکته‌ قابل توجه دیگر این است که در میان صفحه نمایش چین و شکن‌های ظریفی دیده می‌شود که به روی تصاویر تاثیر داشته و از ایرادات بزرگ این گوشی محسوب می‌گردد. جنس بدنه‌ی گلکسی Z Fold2 پلاستیکی و شیشه‌ای بوده و فریم دور آن از جنس آلومینیوم طراحی شده است. دوربین جلو در یک ناچ بسیار کوچک قرار گرفته و حواشی زیادی در این گوشی دیده نمی‌شود و نسبت صفحه نمایش به بدنه به عدد قابل قبول 88.6% می‌رسد.

سخت افزار یک کتاب!

گلکسی Z Fold 2 در زمینه سخت افزار بسیار قدرتمند عمل کرده و دارای یک چیپست اسنپدراگون 865+ است. CPU در نظر گرفته شده برای این گوشی 8 هسته‌ای بوده که شامل یک هسته 3.09 گیگاهرتزی Kyro 585، 3 عدد هسته 2.42 گیگاهرتزی Kyro 585 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Kyro 585 می‌شود. GPU تعبیه شده در این گوشی از نوع Adreno 650 بوده که به راحتی از پس تمام برنامه‌های سنگین و بازی‌های مختلف بر می‌آید. RAM گلکسی Z Fold2 دوازده گیگابایت ظرفیت داشته و حافظه داخلی آن در دو نسخه‌ی 256 و 512 گیگابایت به بازار عرضه شده است. از لحاظ نرم افزاری نیز گلکسی Z Fold2 از رابطه کاربری  One UI برخوردار است و با نسخه اندروید 10 به دست طرفداران این شرکت رسیده است.

سامسونگ گلکسی Z Fold2
سامسونگ گلکسی Z Fold2

چشمان گوشی تاشو

دوربین پشت سه گانه در یک ماژول مستطیل شکل چیده شده تا ظاهر گلکسی Z Fold2 چیزی کمتر از پرچمداران سامسونگ نداشته باشد. دوربین اصلی این گلکسی 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8، دوربین  Telephoto با گشودگی دیافراگم 2.4 که دارای زوم اپتیکی دو برابری می‌باشد و لنز فوق عریض 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 که می‌تواند تصاویر عریض‌تر با جزئیات بسیار بالا به ثبت برساند. این دوربین در نورهای کم و در شب نیز کیفیت بسیار قابل قبولی داشته و تصاویر با کمترین نویز ثبت می‌شوند. همچنین دوربین‌های تعبیه شده در این گوشی، رنگ‌ها را کاملا واقعی و زنده ثبت کرده و باعث به وجود آمدن تجربه عکاسی بسیار دلچسب شده است. دوربین جلو نیز از نوع واید با 10 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.2 می‌باشد که پرتره‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رساند. علاوه بر این، این دوربین‌ها قابلیت فیلم برداری 4K در 60 فریم بر ثانیه داشته و می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت +HDR10 ضبط کند.

بدون نیاز به شارژ تا 18 ساعت!

سامسونگ برای گلکسی Z Fold2 یک باتری لیتیوم یونی 4500 میلی آمپر غیر قابل تعویض در نظر گرفته که این باتری در هر دو طرف بدنه‌ی گوشی جا خوش کرده و برای شارژ آن، یک آدابتور فست شارژ 25 واتی و شارژر بی‌سیم 11 واتی در نظر گرفته است که می‌تواند در کمتر از دو ساعت این گوشی را فول شارژ نماید. با وجود این باتری قدرتمند، کاربر تا 18 ساعت استفاده بی‌وقفه از شارژ مجدد گوشی بی‌نیاز خواهد بود.

سامسونگ گلکسی Z Fold2
سامسونگ گلکسی Z Fold2
امکانات فوق جانبی

سامسونگ از تشخیص اثر انگشت در بدنه‌ جانبی برای امنیت این گوشی استفاده کرده است. همچنین این گوشی در حالت نیمه باز نیز کاربرد دارد. علاوه بر این می‌توان به صورت همزمان سه برنامه را اجرا کرده و در کنار هم چیده و بسته به نیاز خود از آن استفاده نمود. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج، NFC، ANT+ و Samsung DeX اشاره نمود.

ممنون که تا انتها مقاله همراه ماریاتل بودید. شما عزیزان برای خرید ایمن و ارزان گوشی موبایل و تلفن همراه هوشمند می‌توانید از طریق سایت رسمی ماریاتل اقدام کنید.

اینستاگرام ماریاتل

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *