برسی گوشی های جدید, تازه های تکنولوژی, مقالات

گوشی گلکسی S21 Ultra یک کهکشان پر ابهت

مشخصات فنی گلکسی S21 Ultra

گوشی گلکسی S21 Ultra یک کهکشان پر ابهت!

گلکسی S21 Ultra یکی از پرچمداران شرکت سامسونگ است که در ژانویه 2021 معرفی و به بازار عرضه شده است. این پرچم‌دار خوش‌دست، با صفحه نمایش 6.8 اینچی و بهترین چیپست موجود در جهان یعنی اسنپدراگون 888 به بازار عرضه شده که یک پردازنده‌ 8 هسته‌ای داشته و با 16 گیگابایت RAM و 512 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین چهارگانه 108 مگاپیکسلی از پس تمام نیازهای یک کاربر حرفه‌ای بر آمده. با این مقاله از ماریاتل همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این پرچم‌دار زیبا به دست آورید.

ظاهری گران قیمت

گلکسی S21 Ultra ظاهری بسیار چشم نواز و گران قیمت داشته و جنس بدنه مورد استفاده در این گوشی، از نوع گوریلا گلس 7 می‌باشد که با یک پوشش مات در بدنه‌ی پشتی، باعث جذابیت بیشتر این گوشی شده و در عین حال، مانع از جذب رد اثر انگشت به روی بدنه می‌گردد؛ فریم طراحی شده برای دور این گوشی نیز از جنس آلومینیوم بوده و در تست‌های ارتفاع، این گوشی در صورت سقوط از ارتفاع دو متری بدون ذره‌ای خط و خش باقی مانده و هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌شود. گلکسی S21 Ultra در 6.8 اینچ و با رزولوشن 3200 در 1440 تولید شده و پنل جلویی مورد استفاده برای این پرچم‌دار از نوع Dynamic AMOLED 2X می‌باشد و دارای کمترین حاشیه در بین پرچم‌داران سامسونگ بوده و نسبت صفحه نمایش به بدنه، به عدد فوق العاده 90% می‌رسد. همچنین صفحه نمایش، از نرخ نوسازی 120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود رنگ‌ها از عمق بیشتری برخودار باشند. علاوه بر این، نور صفحه نیز تا 20% می‌تواند افزایش یابد تا در نورهای شدید و نور مستقیم آفتاب نیز بتوان بدون هیچ گونه مشکلی با گوشی کار کرد.

گلکسی S21 Ultra
گلکسی S21 Ultra

سخت افزار قدرتمند

سامسونگ برای جدیدترین پرچم‌دار خود در نسخه‌های چین و آمریکا از چیپست اسنپدراگون 888 استفاده کرده و در نسخه‌های جهانی از Exynos 2100 بهره برده است که هردوی این چیپست‌ها در کنار CPU هشت هسته‌ای بسیار پرسرعت، باعث شده که این گوشی به گزینه‌ای مناسب برای گیمینگ تبدیل شود.  GPU طراحی شده برای این گلکسی از نوع Mali-G78 MP14 بوده و RAM آن در دو نسخه 12 گیگابایت و 16 گیگابایت به دست طرفداران گلکسی S21 Ultra رسیده است. این پرچم دار از Micro SD پشتیبانی نکرده و حافظه داخلی آن در نسخه‌های 128، 256 و 512 گیگابایت تولید شده است.

چهار قمر در یک کهکشان

دوربین‌ چهارگانه این گلکسی S21 Ultra در یک ماژول یک تکه مستطیل شکل متصل به فریم دور گوشی چیده شده و شامل این دوربین‌های می‌گردد: دوربین اصلی 108 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8 که از قابلیت فوکوس خودکار لیزری برخودار است، دوربین 12 مگاپیکسل فوق عریض با گشودگی دیافراگم 2.2، دوربین Periscope telephoto با 10 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 4.9 که دارای زوم اپتیکال 10 برابری می‌باشد و در نهایت دوربین Telephotoبا 10 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4 که دارای قدرت زوم اپتیکال 3 برابری می‌باشد. این دوربین‌ها همگی از لرزش‌گیر اپتیکال OIS بهره می‌برد و به کمک قابلیت Zoom lock در زوم‌های بیش از 20 برابر، برای کاهش لرزش عکس، به صورت خودکار به روی سوژه مورد نظر ثابت شده و 2 الی 3 ثانیه به کاربر زمان داده تا عکس مورد نظر خود را به ثبت برساند.

گلکسی S21 Ultra
گلکسی S21 Ultra

در عکاسی حالت شب، رنگ‌ها به مقدار کمی روشن‌تر ثبت شده و جزئیات بیشتری از سوژه در تصویر دیده می‌شود و کمترین نویز ممکن در این عکس‌ها به چشم ‌می‌خورد. این گلکسی اگرچه لنز ماکرو نداشته اما دوربین‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که توانایی ثبت عکس‌های ماکرو را داشته باشند و جزئیات بسیار نزدیک به لنز را با دقت هر چه تمام‌تر به ثبت برسانند. در قسمت فیلم‌برداری، این پرچم‌دار با تمام دوربین‌ها می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه گرفته و مثل نسل پیشین خود از کیفیت فیلم برداری 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه نیز برخوردار است.

دوربین سلفی گلکسی S21 Ultra یک سنسور 40 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم 2.2 داشته که پرتره‌هایی بسیار چشم‌نواز و بی‌نظیر به ثبت می‌رساند.

گلکسی S21 Ultra
گلکسی S21 Ultra

خورشیدی در کهکشان

باتری طراحی شده برای گلکسی S21 Ultra از نوع لیتیوم یونی 5000 میلی آمپر غیر قابل تعویض بوده که تا 17 ساعت استفاده بی وقفه دوام آورده و کاربر خود را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. برای شارژ شدن این باتری به یک آدابتور فست شارژ 25 وات نیاز است که به همراه گوشی عرضه نشده و جداگانه باید خریداری شود که با این آدابتور، باتری در کمتر از یک ساعت و 30 دقیقه کاملا شارژ می‌گردد. همچنین با شارژر بی‌سیم 15 واتی نیز می‌توان به شارژ این گوشی پرداخت.

امنیت و دیگر امکانات

سامسونگ برخلاف دیگر پرچمداران خود، در گلکسی S21 Ultra بخش ویژه‌ای برای امنیت این گوشی در CPU در نظر گرفته است و حسگر اثر انگشت قرار گرفته در زیر پنل صفحه نمایش به نسبت نسل‌های پیشین خود بزرگ‌تر شده است. این موضوع باعث می‌گردد که اثر انگشت زودتر شناسایی شود و برای امنیت هر چه بیشتر، از سیستم تشخیص چهره برای باز شدن قفل گوشی استفاده کرده که از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و در نور کم نیز چهره را به خوبی تشخیص می‌دهد. گلکسی S21 Ultra در رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است.

گلکسی S21 Ultra
گلکسی S21 Ultra

ممنون که تا انتها مقاله همراه ماریاتل بودید. شما عزیزان برای خرید ایمن و ارزان گوشی موبایل و تلفن همراه هوشمند می‌توانید از طریق سایت رسمی ماریاتل اقدام کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *