اخبار سامسونگ, برسی گوشی های جدید, مقالات

گلکسی A32 ، میان رده ای در قد و قامت پرچم دار!

گلکسی A32 ، گوشی متفاوت در بازار میان رده‌ای!

گلکسی A32 ، میان رده ای در قد و قامت پرچم دار!

گوشی A32 یکی از جدیدترین میان رده‌های شرکت سامسونگ بوده که در فوریه 2021 به دست طرفداران و دوست‌داران این شرکت رسیده است. این گوشی با طراحی منحصر به فرد و جذاب خود می‌تواند قلب هر کاربری را از آن خوده کرده و با چیپست مدیاتک هیلو G80 و دوربین 64 مگاپیکسلی، می‌تواند از پس تمام نیازهای روزمره کاربران و طرفداران کمپانی سامسونگ برآید. گلکسی A32 دارای حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت بوده و با رم 4 و 6 و 8 گیگابایت به بازار عرضه شده تا بتواند به راحتی هر برنامه و بازی را اجرا کرده و کار کردن با این گوشی را به تجربه‌ای دلچسب تبدیل کند. با این مقاله از ماریاتل همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره‌ Galaxy A32 Samsung کسب کنید.

نقد و بررسی گلکسی A32
نقد و بررسی گلکسی A32

طراحی و صفحه نمایش

در گلکسی A32 ، میان رده تازه نفس سامسونگ، این شرکت به طراحی توجه ویژه‌ای نشان داده و از متریال باکیفیت‌تر و بهتری نسبت به نسل پیشین خود یعنی A31 استفاده نموده است. در این گوشی خبری از ماژول مشکی رنگ دوربین‌ها نبوده و لنز‌های چهارگانه مستقیم به روی بدنه‌ پشتی گوشی قرار گرفته‌اند. متریال استفاده شده برای بدنه و فریم دور گوشی از جنس پلاستیک مرغوب براق بوده که به شدت جاذب اثر انگشت است و رد انگشت به روی آن باقی می‌ماند. در پنل جلویی، صفحه نمایشی 6.4 اینچی قرار گرفته و نسبت نمایشگر به بدنه به عدد 84.6% می‌سد.

همچنین پنل جلویی از جنس گوریلا گلس 5 بوده که در برابر بسیاری از ضربات و خط و خش در امان است اما برای محافظت بیشتر باید از یک محافظ استفاده نمود. این نمایشگر از نوع Super AMOLED می‌باشد و با رزولوشن 1080 در 2400 و تراکم پیکسل 411  در اینچ، می‌تواند از پس نیازهای روزانه‌ی کاربران خود برآمده و تجربه‌ای دوست‌داشتنی را برای آنان به همراه داشته باشد. این گوشی تنها 184 گرم وزن داشته و به راحتی در دست جای می‌گیرد و برای کاربران با دستان کوچک نیز مناسب می‌باشد. گلکسی A32 نیز درست مانند دیگر میان‌رده‌های امسال شرکت سامسونگ، از پنل 90 هرتزی در صفحه نمایش بهره می‌برد که اسکرول کردن و کار کردن با گوشی را جذاب‌تر و سریع‌تر کرده و شاهد هیچ گونه کندی در این صفحه نمایش نیستیم.

نقد و بررسی گلکسی A32
نقد و بررسی گلکسی A32

سخت افزار

گلکسی A32 از پردازنده‌ نسل‌های گذشته خود، یعنی پردازنده‌ای از خانواده مدیاتک هیلو استفاده می‌کند؛ شرکت سامسونگ برای این گوشی نیز یک چیپست Mediatek Helio G80 در نظر گرفته است که این چیپست از نظر کاربرد روزمره از گوشی، از عملکردی قابل قبول برخوردار می‌باشد. اما برای بازی کردن به خصوص بازی‌های سنگینی مانند Call of duty کاملا دچار لگ و باگ شده و عملکرد آن رضایت بخش نخواهد بود. با این حال بسیاری از بازی‌های سبک یا متوسط را بدون هیچگونه باگی اجرا کرده و کاربر دچار مشکلی نمی‌گردد.

گلکسی A32 دارای پردازنده‌ گرافیکی mali-G52 و دارای هشت هسته می‌باشد که دو هسته‌ی 2.0 GHz Cortex-A75 و شش هسته‌ی 1.8 GHz Cortex-A55 تشکیل دهنده‌ی آن هستند. گلکسی A32 از جدیدترین رابط کاربری شرکت سامسونگ یعنی One UI 3.1 بهره‌مند است که سرعت قابل قبولی داشته و از محیط کاربری جذابی برخوردار است و مانند تمام میان‌رده‌های خوب این شرکت، آپدیت‌های مورد نیاز را دریافت می‌کند. A32 با RAM با ظرفیت 4 و 6 و 8 گیگابایت به بازار عرضه شده و دارای حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت می‌باشد که با یک micro SD ظرفیت حافظه را می‌توان افزایش داد.

نقد و بررسی گلکسی A32
نقد و بررسی گلکسی A32

دوربین گلکسی A32

گلکسی A32 از 4 لنز برای دوربین خود بهره‌مند است که دوربین اصلی واید 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 و دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 تشکیل دهنده‌ مجموعه دوربین‌های A32 هستند که کیفیت قابل قبولی دارد.

دوربین اصلی گلکسی A32 در نور بسیار مناسب، توانایی ثبت تصاویر با رنگ‌های واقعی و با عملکردی بسیار عالی می‌باشد و می‌تواند به خوبی جزئیات یک تصویر را ثبت کند اما در نورهای کم یا عکاسی در شب توانایی فوکوس و تشخیص روشنایی کاهش یافته و عکس‌ها از نویز برخوردار می‌شود که می‌تواند کمی آزار دهنده باشد. دوربین التراواید به نسب دوربین اصلی از عملکرد ضعیف‌تری برخوردار بوده و عکس‌ها از وضوح بسیار بالایی برخوردار نیستند، اما می‌تواند به خوبی رنگ‌ها و اشیا را تشخیص داده و به ثبت برساند. دوربین 5 مگاپیکسل ماکرو نیز در شرایط نور مناسب می‌تواند عکس‌هایی بسیار با کیفیت گرفته و تمام جزئیات سوژه را ثبت کند.

گلکسی A32 از یک دوربین 20 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.2 نیز برخوردار بوده که می تواند عکس‌های سلفی و پرتره بسیار باکیفیت گرفته و رنگ‌ها را بسیار واقعی و طبیعی به ثبت برساند و از داینامیک رنج مناسبی نیز برخوردار است.

نقد و بررسی گلکسی A32
نقد و بررسی گلکسی A32

باتری

این گوشی از یک باتری لیتیوم یونی 5000 میلی آمپر برخوردار است که می‌تواند تا دو روز به راحتی روشن بوده و مورد استفاده قرار گیرد و به کمک یک آدابتور فست شارژ 15 واتی در مدت یک ساعت و چهل دقیقه می‌تواند به طور کامل شارژ شود.

امنیت و دیگر امکانات

در بخش امنیت، سامسونگ برای گلکسی A32 یک حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش در نظر گرفته که اگرچه کمی کند عمل می‌کند اما می‌تواند تضمین کننده‌ امنیت گوشی باشد. همچنین یک سنسور تشخیص چهره 2 بعدی نیز در گوشی قرار گرفته که در نور مناسب، به خوبی عمل می‌کند اما در نور کم به سختی می‌تواند چهره را دقیق تشخیص دهد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش تولید شده و از قابلیت‌هایی مانند NFC و GPS و کابل OTG پشتیبانی کرده و دارای شتاب سنج، سنسور مجاورت و قطب نما می‌باشد.

نقد و بررسی گلکسی A32
نقد و بررسی گلکسی A32

ممنون از این که تا انتهای این مقاله همراه با ماریاتل بودید. شما عزیزان برای خرید ایمن و ارزان گوشی موبایل و تلفن همراه می توانید از طریق سایت رسمی ماریاتل اقدام کنید.

اینستاگرام ماریاتل

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *