اخبار سامسونگ, برسی گوشی های جدید, تازه های تکنولوژی, مقالات

گلکسی A72 شروع تفاوت بزرگ در کهکشانی‌ها

این گوشی را به گزینه‌ای بسیار زیبا و گران قیمت

گوشی گلکسی A72 یکی از جدیدترین میان‌رده‌های بسیار متفاوت شرکت سامسونگ بوده، که در مارچ 2021 به بازار عرضه و به دست طرفداران این کمپانی رسیده است. گلکسی A72 با چیپست اسنپدراگون 720G و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی و رم 6 و 8 گیگابایت تولید شده و از چهار دوربین که لنز اصلی آن 64 مگاپیسل است، بهره می‌برد. این میان رده‌ی خوش ساخت نسبت به نسل‌های پیشین خود در بخش طراحی تغییرات بسیاری داشته و این گوشی را به گزینه‌ای بسیار زیبا و گران قیمت تبدیل کرده تا طرفداران سری A نیز از داشتن گوشی با ظاهری لاکچری لذت ببرند. با این مقاله از ماریاتل همراه بوده تا اطلاعات بیشتری درباره این کهکشان تازه از راه رسیده به دست آورید.

گلکسی A72 - مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72
گلکسی A72 – مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72

ظاهری انقلابی

ظاهر گوشی گلکسی A72 به نسب نسل پیشین خود یعنی A71 تغییرات چشم‌گیری داشته. در این طراحی بدنه‌ پشتی گوشی اگرچه همچنان از متریال پلاستیکی استفاده شده اما از کیفیت قابل توجهی برخوردار بوده و ظاهری شبیه به پرچمداران این شرکت یعنی S20 و S20 plus دارد. علاوه بر آن، سامسونگ از ماژول پلاستیک هم رنگ با بدنه‌ پشتی گوشی برای محل قرار گیری دوربین‌ها استفاده کرده و خبری از ماژول مشکی رنگ نیست که این موضوع وجه تمایزی برای این میان‌رده نسبت به رقبای هم قیمت خود است.

بدنه‌ی پشتی گوشی در رنگ‌های مات طراحی شده که به شدت اثر انگشت را جذب کرده و خیلی زود کثیف می‌شود. فرم دور گوشی نیز فلزی بوده و برخلاف بدنه‌ پشتی از رنگ‌های براق استفاده شده و برای صفحه نمایش جلویی نیز از یک پنل گوریلا گلس 5 بهره برده تا به زیبایی هر چه بیشتر این میان‌رده بیفزاید. از بدی های طراحی گلکسی A72 می‌توان به حاشیه دور صفحه نمایش اشاره کرد که کمی بیشتر از حد انتظار است.

گلکسی A72 - مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72
گلکسی A72 – مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72

پنل صفحه نمایش این گوشی 6.7 اینچی بوده و با رزولوشن 1080 در 2400 توانسته تراکم پیکسل 394 در هر اینچ را داشته باشد و 84% از پنل جلویی صفه نمایش را به خود اختصاص دهد. این نمایشگر دارای نرخ نوسازی 90 هرتزی بوده که باعث می‌شود جابه جایی در بین صفحات و اسکرول کردن بسیار روان‌تر باشد و تجربه کاربری جذاب‌تری را به ارمغان بیاورد. پنل Super AMOLED تعبیه شده به روی گلکسی A12 نسبت به سایر رقبای هم قیمت خود از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار بوده و رنگ‌های مشکی و تیره در این صفحه نمایش از عمق بسیار زیادی برخوردار است و درجه روشنایی رنگ سفید نیز در آن به شکل قابل توجهی بیشتر است؛ همچنین کنتراست رنگی در این گوشی به بهترین شکل ممکن به نمایش در آمده و می‌تواند بیش از 16 میلیون رنگ را تشخیص دهد که باعث می‌شود این گلکسی به گوشی‌ مناسب برای دوست داران گیم و علاقه‌مندان به دیدن فیلم باشد.

این میان رده با امکانات متفاوت خود نسبت به نسل‌های پیشین، بهترین عملکرد را در نور مستقیم خورشید و تاریکی داشته و کاربران خود را دچار هیچگونه مشکلی نمی‌کند. گلکسی A72 دارای گواهی نامه IP67 است که در برابر گرد و غبار و آب در عمق یک متر، حداکثر تا ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کند و در صورت خیس شدن گوشی، جایی برای نگرانی نیست.

گلکسی A72 - مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72
گلکسی A72 – مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72

سخت افزاری قدرتمند در گلکسی A72

سامسونگ برای جدیدترین میان‌رده‌ی خود، یک چیپست کوالکوم اسنپدراگون G720 در نظر گرفته که از عملکرد پردازشی به شدت خوبی برخوردار است و به راحتی بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را اجرا می‌کند و در استفاده‌ طولانی مدت به شکل مختصری باعث گرم شدن و حرارت گوشی می‌گردد. گلکسی A72 دارای پردازنده‌ گرافیکی Adreno 618 بوده و پردازنده‌ مرکزی هشت هسته‌ای داشته که دو هسته آن 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver می‌باشد. این گوشی می‌تواند بسته به کاری که کاربر با آن انجام می‌دهد، دو هسته، شش هسته یا هر هشت هسته‌ی خود را به کار گرفته و از آن برای روان و درست اجرا کردن برنامه بهره ببرد؛ در صورتی که گوشی در حالت استفاده از برنامه‌های سبک باشد تنها دو هسته‌ی ضعیف‌تر وارد عمل می‌شود و برنامه‌های سنگین و بازی‌ها، هر هشت هسته را درگیر پردازش می‌کند. با این تکنولوژی، انرژی بیشتری برای گوشی باقی مانده و طول عمر آن بیشتر می‌گردد.

گلکسی A72 با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت به همراه رم 6 و 8 گیگابایتی تولید شده و به کمک یک micro SD می‌توان حافظه گوشی را تا 512 گیگابایت افزایش داد. همچنین گلکسی A72 از متداول‌ترین استاندارد جهانی، یعنی GSM به راحتی پشتیبانی می‌کند؛ این استاندارد نوعی شبکه سلولی بوده که گوشی را به نزدیک‌ترین و پرقدرت‌ترین ایستگاه آنتن‌دهی متصل می‌کند که این قابلیت در مناطقی با آنتن‌دهی ضعیف بسیار ضروری و کاربردیست.

گلکسی A72 - مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72
گلکسی A72 – مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72

دوربین‌های رنگی رنگی

دوربین‌های چهارگانه‌ی گلکسی A72 در یک ماژول مستطیل شکل هم رنگ با بدنه‌ گوشی چیده شده و شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 و دوربین 8 مگاپیکسلی Telephoto با گشودگی دیافراگم f/2.4 که می‌تواند تا سه برابر زوم اپتیکال داشته باشد و دوربین 12 مگاپیکسلی التراواید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور 5 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 را درون خود جای داده است که تشکیل دهنده‌ دوربین‌های این گوشی می‌باشد. مجموع عملکرد این دوربین چهارگانه اگرچه به پای دوربین گوشی‌های پرچمدار نمی‌رسد اما در نوع خود از عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار بوده و می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت کاربر پسند به ثبت برساند.

شرکت سامسونگ برای بهتر کردن کیفیت و عملکرد دوربین‌ها به ادیت‌های نرم افزاری پناه آورده و رنگ‌ها بسیار زنده‌تر و با کنتراست متفاوتی نسبت به آنچه که سوژه عکس هست به ثبت می‌رسند که این موضوع برای طرفداران عکس‌های خام و بدون ادیت قطعا آزاردهنده خواهد بود. دوربین التراواید در این گوشی به نسبت رقبا، بسیار موفق عمل کرده و عکس‌های به ثبت رسیده از این دوربین بسیار شفاف و بدون کوچک‌ترین نویز به ثبت می‌رسد. در عکاسی پرتره نیز دوربین‌ها توانایی جدا کردن سوژه از بک گراند را به خوبی اجرا کرده و blur کردن بک‌گراند سوژه، کاملا طبیعی، خوشایند و قابل قبول است. همچنین در حالت عکاسی در شب و نور کم این دوربین دچار افت کیفیت شده و عکس‌های به ثبت رسیده دارای مقدار زیادی نویز هستند.

گلکسی A72 - مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72
گلکسی A72 – مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72

سامسونگ برای این میان‌رده‌ی خود، از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در یک ناچ بسیار کوچک بهره برده که در نور مناسب از کیفیت بیسار بالایی برخوردار بوده و به گزینه‌ای مناسب برای عکاسی روزمره تبدیل شده است.

منبع انرژی

طراحان شرکت سامسونگ برای گوشی A72 یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته است که به کمک یک آداپتور 25 واتی فست شارژ در مدت زمان یک ساعت و بیست دقیقه می‌تواند گوشی را از صفر به 100% برساند و در استفاده‌ی عادی روزمره، تا دو روز کاربر را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند.

گلکسی A72 - مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72
گلکسی A72 – مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72

دیگر امکانات میان‌رده‌ی متفاوت

گوشی گلکسی A72 مجهز به یک پنل اثر انگشت درست در زیر صفحه نمایش بوده که از سرعت عمل قابل قبولی برخوردار است؛ اما از جمله ایراداتی که به این حسگر اثرانگشت می‌توان وارد کرد، قرار گرفتن بسیار پایین این پنل در صفحه نمایش است که دسترسی به آن را کمی سخت کرده. حسگر شناسایی چهره نیز از دیگر موارد امنیتی این گوشی بوده که در نور کم می‌تواند چهره را تشخیص دهد اما از دقت بسیار بالایی برخوردار نیست. شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، +ANT و پشتیبانی از دستیار صوتی بیکسی از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای این میان‌رده است. گوشی A72 در رنگ‌های سفید، مشکی، بنفش و آبی تولید و به بازار عرضه شده است.

گلکسی A72 - مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72
گلکسی A72 – مشخصات فنی و خرید گوشی galaxy a72

ممنون از این که تا انتهای این مقاله همراه با ماریاتل بودید. شما عزیزان برای خرید ایمن و ارزان گوشی موبایل و تلفن همراه می توانید از طریق سایت رسمی ماریاتل اقدام کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *